Copilarie-Ep 2

Avand in vedere ca am primit raspunsuri pozitive in legatura cu serialul asta despre copilarie, am sa continui azi cu episodul doi. Mi-e greu sa le iau intr-o ordine cronologica pentru ca sincer nu mai tin minte ce varsta aveam cand s-au intamplat acele lucruri, asa ca o sa le povestesc in functie de cum imi amintesc.

In aceasta poveste stiu ca eram mai maricel, deoarece incepuseram si noi sa iesim pe la discoteca, sa bem si noi o bere sau doua, deci probabil se intampla undeva prin clasa a VI-a sau a VII-a. Era o seara obisnuita si dupa ce ne plimbaseram putin prin sat, ne-am intors pe linia noastra si ne cam plictiseam. Protagonistii: eu, Virgi, Georgica si Adrian. Cam asta era gasca de obicei.

Deci cum spuneam, ne cam plictiseam si dupa vreo ora de discutii, aberatii etc, ni se face pofta de struguri. Singurul de pe strada care avea o mica vie in curte era „Nenicutu” si doar el avea o vie exact langa casa, motivul fiind, cred eu, ca ii placea foarte mult produsul final al strugurilor. Da, omul era mai betiv, asa ca nu ne faceam probleme sa ne prinda.

OK, ne facem noi un mic plan, care sa sara in curte, care sa tina de sase, punem la punct cele mai mici detalii, cum sa fugim, ce sa mintim in caz de ceva si ne punem in aplicare diabolicul plan. Nu mai stiu exact care cum a sarit dupa struguri, dar imi amintesc ca a mers repede, am ciordit cativa ciorchini mai mari, dupa care ne-am dus pe o banca din apropiere si ne-am potolit pofta pentru struguri.

Dupa ce trece inca o juma’ de ora, ne amintim ca vecinul asta are si un mar, mai aproape de geam ce-i drept, dar dupa succesul cu struguri, eram increzatori in fortele noastre. Deci ne ducem sa luam si mere exact din locul in drept cu geamul si sarim toti in curte, de data aceasta mai mult pentru thrill ca sa zic asa. Observam ca „Nenicutu”(asa ii ziceam, dar nu stiu de ce..) avea televizorul aprins si geamul deschis si va dati seama ca nu am putut rezista tentatiei de a ne apropia de geam si de a ne uita inauntru.

Odata ajunsi in fata geamului, dupa ce am mers tiptil impreuna cu prietenii mei, am avut parte de o priveliste cu adevarat intriganta. Vecinu’ adormise cu televizorul aprins si langa el in pat nu era nimeni alta decat Leana, „femeia satului”. Va dati seama ca a urmat un val de rasete, infundate totusi pentru a nu ne trezi viitoare victime dupa cum veti afla.

Telefoane cu camera nu aveam pe vremea aia sa facem o poza, asa ca ce ne gandim noi, sa il punem pe Georgica sa reproduca niste sunete de pisica:

– Ba, fa ma tu ca pisica, ca tu stii sa faci asa frumos, i-am spus printre rasete.

Si incepe asta sa imite cu maiestrie o pisica, dar nu cu miau, ci asa urat cum fac ele cand se cearta. „Nenicutu” se trezeste si dupa auzitul sunetelor magnifice arunca un inevitabil „zat”. Iar rasete, de abia ne mai abtineam. Georgica isi continua prestatia, la care vecinul, vizibil iritat se ridica din pat si scoate mana pe geam, in care tinea o paleta de muste cu care dadea de colo colo si injura de mama focului „pisica”: „zat, firai a dracu sa fii”, noi exact sub geam, muream(de ras).

Cand am vazut-o si pe asta, nu am mai putut sa ne abtinem si am izbucnit in ras luand-o la fuga cat ne tineau picioarele printre injuraturile si amenintarile lui „Nenicutu”, care se prinsese si el in sfarsit ca nu exista nici o pisica si ca patru draci radeau de el. A doua zi, se auzea pe linie cum ca seara trecuta a sarit cineva la acest vecin in curte, ca i-ar fi furat cine stie ce. Dar noi „nu stiam si nici nu auzisem nimic”.

2 comments

  1. bai frate esti nebun ? :)))) am ras in hohote cand am citit, mi-am amintit perfect momentele alea, tin minte cum facea Nenicutu „hua firia’dreacu, zat, zat ” …cat am mai ras..

Lasă un răspuns

