Ce-am mai citit

In ultimul timp incerc sa citesc cat mai mult, sper sa mai reusesc si pe viitor avand in vedere ca o sa se aglomereze rau treaba cu facultatea. Asa ca de cate ori termin o carte bag si aici un mic review, poate mai sunt si alte persoane interesate de carti, poate chiar de cele pe care le-am citit eu.

In acest articol o sa vorbesc despre doua carti, cele mai recente citite de mine si anume: „Intoarcerea fiilor risipitori” de Petre Anghel si „Peripetiile bunului parinte Mockinpott” de Hisashi Inoue.

Prima carte ne prezinta viata unei familii din satul Valeni si incercarile la care sunt pusi batranii Gheorghe si Gina Miu, in urma actiunilor nesabuite ale copiilor lor, in special ale fiului cel mare, Stefan. Firul principal al actiunii se petrece in timpul batranetii celor doi, intrerupt din cand in cand de relatari din trecut din perspectiva batranei si a batranului sau a diferitelor personaje care apar pe parcursul desfasurarii actiunii.

Personal mi-a placut cartea, mi-au placut expresiile, autorul fiind nascut in Bailesti, unde stau si eu la tara si pot spune ca citirea acestei carti mi-a amintit de acea zona. De fapt, actiunea se petrece chiar in Bailesti, dar se pare ca autorul a ales sa se refere la acest loc cu numele de Valeni. Deci modul in care este scrisa cartea mi-a placut, este usor de citit si per total, povestea este una interesanta, cu personaje ale caror caractere sunt dintre cele mai diferite. Un alt plus ar fi umorul, care nu ii lipseste acestei carti, unele povestioare amintindu-mi de Nea Marin.

In a doua carte este vorba despre peripetiile prin care trece Komatsu, un orfan care ajunge student in Tokyo, la o universitate unde profesor principal de limba franceza este parintele al carui nume se regaseste in titlul cartii. Despre autor nu am auzit mai nimic, deci nu stiu daca intamplarile prezentate in carte sunt din viata lui sau imaginate. In orice caz, cartea este plina de umor, intamplarile sunt toate amuzante, Komatsu si prietenii lui intra in tot felul de incurcaturi, din care ii scoate bineinteles, parintele Mockinpott. Mie mi-a facut placere sa o citesc si am ras cu pofta la unele faze.

Cam atat deocamdata, momentan citesc alta carte, „Batranul si lupii”, despre care o sa vorbesc intr-un articol viitor.

Lasă un răspuns

