Ce am mai citit

Sven HasselDupa ce am scapat de sesiune, am inceput sa mai citesc cate ceva ca sa ma relaxez. Auzisem de la niste prieteni de Sven Hassel si spre rusinea mea, avand in vedere ca ma consider un pasionat de istorie, abia acum am citit prima lui carte – „Legiunea Blestematilor”.

Despre aceasta am numai cuvinte de lauda. Totul mi s-a parut foarte tare, de la intamplarile povestite, la descrierile lui Sven Hassel despre oamenii pe care i-a intalnit in razboi si despre evenimentele de acolo. Pentru cine nu stie, Sven Hassel este un soldat danez, care a luptat pentru armata lui Hitler si dupa ce a supravietuit razboiului a scris mai multe carti despre intamplarile petrecute acolo, practic o autobiografie din momentul in care a dezertat si a fost transferat intr-un batalion disciplinar.

Personajele sunt impresionante, cu atat mai mult cu cat acestea au fost persoane reale, camarazi de front ai autorului. Se evidentiaza Porta, maestru la trisat in jocul de poker, la furat si la iesirea din situatii dificile prin felul elegant in care vorbeste si Batranul, prin intelepciunea acestuia.

Recomand aceasta serie de carti tuturor, personal vreau sa le citesc pe toate.

Pe langa „Legiunea Blestematilor” am mai citit si „Alchimistul” de Paulo Coehlo, care mi s-a parut interesanta, dar nu la fel de mult ca prima. Bineinteles, asta se aplica doar in cazul meu. O poveste despre un tanar cioban, angajat in aventura de a-si urmari Legenda Personala, de a-si implini destinul. Pe langa povestea interesanta, mi-a placut faptul ca are presarate diferite elemente din care poti sa inveti ceva, legate de natura umana, elemente ale naturii si chiar Dumnezeu. Mi-a mai placut de asemenea finalul care a fost unul interesant si in acelasi timp fericit, spre deosebire de cartea lui Sven Hassel care spre sfarsit emana tristete, influentand si cititorul, stiind ca acele intamplari au fost adevarate. Dar e de inteles, era razboi.

Cam asta am citit eu in ultimul timp. Acum m-am apucat de „Camarazi de front”, a treia carte din seria lui Sven Hassel (de asta am facut si eu rost mai repede), pe care o citesc prin metrou, iar acasa citesc „Ultimul Don” de Mario Puzo, cel care a scris si „Nasul”.

Voi ce ati mai citit?

Lasă un răspuns

